بررسی و شناسایی موانع بانکداری الکترونیک در بانک‌های شهرستان گچساران

 

سرعت تحولات در عرصه خدمت رسانی بانک‌ها در دیگر کشورها بسیار بالاست و در ایران نیز، بانک‌ها به‌عنوان کاربر، از ارگان‌ها و شرکت‌های فعال در عرصه زیرساخت الکترونیک انتظار دارند که بستر را برای ارائه آخرین خدمات بانکی به نحو مطلوب و مورد انتظار مشتریان فراهم کنند. الزامات اجرای فراگیر و کامل بانکداری الکترونیک را مستلزم ایجاد سه زیرساخت “فنی ارتباطی”، “حقوقی” و “فرهنگی اجتماعی” می باشد. همچنین در بخش فنی و ارتباطی ایجاد ارتباط صحیح و بی وقفه بین ارکان و اجزاء ارائه خدمات بسیار حائز اهمیت است، البته تاکنون اقدامات خوبی در کشور در این زمینه انجام شده اما نیاز به پیشرفت‌های بیشتری داریم. قانون به‌عنوان مجموعه مقررات بین روابط اشخاص و بازیگران یک مجموعه به شمار می‌رود و در زمینه بانکداری الکترونیک قواعد تدوین و نوشته شده اما هنوز پیوست قانونی آن فراهم نشده است۹۷

ارائه آخرین آموزش‌های مربوطه جهت معرفی مزایای محصولات به مشتریان را رکن فرهنگی و اجتماعی بانکداری الکترونیک دانست و اگر نتوانیم رفتار و بینش مشتریان نسبت به بانکداری الکترونیک را عوض کنیم نخواهیم توانست بستر مناسب را بر

 

ای اجرای صحیح بانکداری الکترونیک آماده کنیم. بر اساس آمار، در بخش ارتباطات الکترونیک هزینه‌های بسیاری در کشور صرف شده است، اما در مقایسه با کشورهای دیگر پیشرفت لازم را نداشته‌ایم. تا تولید علم و ایده نو ایجاد نشود حرکت رخ نخواهد داد؛ باید آموزش و فرهنگ‌سازی را در سه لایه مدیران، کارکنان و مشتریان با جدیت پی گیری کنیم و در این مسیر از آخرین دستاوردهای علمی سایر کشورهای بهره‌گیریم. هریک از بانک‌ها در مسیر افزایش فرهنگ استفاده از بانکداری الکترونیک و افزایش ضریب امنیت این بانکداری تلاش می‌کنند

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، سیستم‌ بانکداری الکترونیکی، خدمات بانکی آسان و سریعی را به مشتریان ارائه می‌دهد اما به همان اندازه رشد فن‌آوری، خطرات ناشی از استفاده آن نیز بزرگ می‌شود از این رو می‌بایست تدابیر لازم برای پیشگیری و مقابله با مشکلات احتمالی اندیشیده شود. به اعتقاد کارشناسان، در راستای دستیابی به خدمات الکترونیکی بانکی ایمن، باید مواردی همچون آموزش مستمر کارکنان بانک‌ها، بهره‌گیری از نظام‌های اطلاعاتی یکپارچه و استاندارد، تقویت زیرساخت امن و مطمئن ارتباطی، فرهنگ سازی عمومی برای استفاده صحیح از خدمات الکترونیک، ایجاد استانداردها و سازوکارهای تعاملات بین بانکی و پرداخت‌های الکترونیکی و الزامات قانونی برای استفاده و توسعه خدمات الکترونیکی مورد توجه مسئولان ذی ربط قرار گیرد

پایان نامه کارشناسی مدیریت صنعتی

۹۷ page

word

Sorry, the comment form is closed at this time.